Gospodarka Odpadami

PSZOK

Bezdomne zwierzęta

Ciekawe strony

Akty normatywne

Zabezpiecz wodomierz przed mrozem PDF Drukuj Email

wodomierzMWiK

ZABEZPIECZ WODOMIERZ PRZED MROZEM

Spółka  „Miejskie Wodociągi i Kanalizacja” Spółka z o.o. w Kołobrzegu przypomina swoim odbiorcom wody o konieczności zabezpieczenia instalacji wodociągowej przed skutkami mrozu. Pozwoli to uniknąć sytuacji, w których z powodu zamarznięcia instalacji, nastąpi przerwa w dostawie wody do domów. Najbardziej wrażliwymi na zamrożenie miejscami są wodomierze, które często znajdują się w nieogrzewanych piwnicach, pomieszczeniach gospodarczych, klatkach schodowych lub garażach.

Jak zabezpieczyć wodomierz?

Dla prawidłowego działania instalacji, temperatura tych miejsc nie powinna być niższa niż 4 stopnie C. Dlatego warto zabezpieczyć te elementy tkaninami, styropianem lub stosować czasowe ich dogrzewania.

W przypadku gdy wodomierz umieszczony jest w studni,  prosimy o odpowiednie ocieplenie jej stropu, np. styropianem. Należy także zwrócić uwagę na szczelne jej zamknięcie.

Co zrobić gdy dojdzie do zamarznięcia wodomierza i awarii ?

Następstwem zamarznięcia wody w wodomierzu  jest jego uszkodzenie  skutkujące utratą szczelności i wyciekami wody. W tej sytuacji należy zgłosić wyciek wody do naszej firmy pod bezpłatny numer telefonu 994. Spółka nasza dokona wymiany wodomierza. Jest to usługa odpłatna, ponieważ obowiązek zachowania właściwej temperatury w pomieszczeniu, w którym znajduje się wodomierz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi spoczywa na odbiorcy usług.

Co zrobić gdy  opuszczamy budynek czynny wyłącznie w sezonie ?

Należy przede wszystkim zakręcić dopływ wody do budynku, spuścić wodę z instalacji i zabezpieczyć wodomierz w sposób określony powyżej. Wstrzymanie dopływu wody można dokonać poprzez zakręcenie zaworu głównego przy wodomierzu lub zasuwy na sieci wodociągowej. W drugim przypadku zakręcenia dokonuje nasza Spółka na osobne zgłoszenie.

Informujemy odbiorców, że wszystkie awarie powinny być zgłaszane niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

Reklamacje dotyczące wody nie wprowadzonej do sieci kanalizacyjnej w wyniku awarii,  bez potwierdzenia jej przez pracowników Spółki , sporządzonej samodzielnie  dokumentacji fotograficznej  lub załączonych innych dowodów potwierdzających awarię  -  nie będą uwzględniane.

 

SYSTEMY dla Mieszkańców

Ostrzeżenia Meteo

Serwis Mapowy

Video

Kącik Przedsiębiorcy

Linki